stosunkimiedzynarodowe.pl | Jak stracić 1,5 mld $ i to nie w siedem dni…
321
post-template-default,single,single-post,postid-321,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive

Jak stracić 1,5 mld $ i to nie w siedem dni…

W czwartek akcje spółki Snap, właściciela aplikacji Snapchat straciły na giełdzie 6 procent po tym, jak poprzedniego dnia celebrytka Kylie Jenner ogłosiła że przestaje korzystać ze Snapchata. Na spadek wartości Snapa obliczany na 1,5 miliarda dolarów miała też wpływ wcześniejsza aktualizacja Snapchata oprotestowana przez użytkowników.

Swoją decyzję o rezygnacji z korzystania ze Snapchata Kylie Jenner ogłosiła w środę wieczorem za pośrednictwem Twittera. Jedna z najbardziej znanych i śledzonych postaci na Snapchacie we wpisie zapytała prowokacyjnie czy ktoś oprócz niej zdecyduje się na opuszczenie aplikacji. Tweet Jenner szybko stał się głośny gromadząc z górą 264 tys. polubień oraz ponad 47 tys. udostępnień.

Następnego dnia, w czwartek akcje Snapa, spółki do której należy Snapchat poszybowały o 6 proc. w dół z 19,02 do ceny 17,45 dol. Według informacji podanych przez Reutersa taki wynik oznacza, że Snap stracił na swojej rynkowej wartości 1,5 mld dol. Spadkowego trendu nie powstrzymał kolejny, nieco łagodniejszy tweet Jenner zapewniający, że celebrytka nadal ceni i kocha Snapchata. Według obserwatorów rynku trudno przesądzić o tym, czy spadek wartości Snapa jest bezpośrednim następstwem deklaracji złożonej przez Jenner, choć brak treści od tak popularniej postaci może być dla Snapchata dotkliwy. Na malejącą cenę akcji Snapa równie poważny wpływ co odejście Jenner może mieć niedawna aktualizacja przeprowadzona w aplikacji. Znacząco zmieniono w niej elementy interfejsu przebudowując wiele podstawowych funkcji, co spotkało się z szeroką krytyką ze strony użytkowników. Klimatu wokół Snapchata nie poprawił z pewnością fakt, że pomimo petycji podpisanej przez ponad 1,2 mln internautów Snap nie zgodził się na cofnięcie kontrowersyjnych zmian w aplikacji. W IV kwartale 2017 r. spółka Snap zanotowała przychody o 72 procent wyższe niż rok wcześniej, a liczba użytkowników odwiedzających codziennie serwis wzrosła o 18 procent. Firmie wciąż daleko do rentowności, bowiem w raportowanym okresie strata netto wyniosła 350 mln dol., a w całym 2017 r. – ponad 3,4 mld.

Żródło: www.wirtualnemedia.pl

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.